Pothuajse dy të tretat e pretendimeve të pasakta për koronavirusin kanë një farë të vërtete në to, por kanë asaj i bashkohet edhe diçka e rreme, ka zbuluar një studim.
Instituti Reuters në Universitetin e Oksfordit analizoi më shumë se 200 kërkesa COVID-19 të vlerësuara si të pavërteta nga organizata e kontrollit të fakteve First Draft News.
U zbulua se 59 përqind e pretendimeve ishin “rikonfiguruar”, domethënë informacionet e vërteta bashkoheshin me informacione të rreme. 38 përqindëshi i mbetur i pretendimeve të rreme ishin të fabrikuara plotësisht.
Cloud Storage Hosting
Pay as you go
Raporti dha një shembull përmes një rrëfimi të rremë të përsëritur zakonisht: virusi është i paqëndrueshëm në temperatura të larta, dielli e vret atë në 27 gradë celcius. E vërteta është se virusi bëhet i paqëndrueshëm në temperaturë të lartë, sipas studimeve paraprake. Sidoqoftë, temperatura duhet të jetë mbi 70.
A ka pasur përdorim të inteligjencës artificiale?
Teknologjia Deepfake është diskutuar gjerësisht gjatë vitit të kaluar si kërcënim shqetësues në betejën kundër disinformimit. Kjo teknologji përdor manipulime audio ose video – duke bërë të duket se dikush po thotë diçka që nuk është duke e thënë.
Sidoqoftë, sipas studimit dhe mostrave të analizuara, ata që nxisin disinformimin nuk kanë nevojë për teknologji të tillë për të shpërndarë pretendime të rreme.
Shumica e pretendimeve të rreme përqendrohen në veprimet e autoriteteve të shëndetit publik
Studimi zbuloi se disinformimi ishte përqendruar kryesisht tek autoritetet publike. Gati 40 përqind e pretendimeve kishin të bënin me veprimet dhe politikat që merren për të adresuar krizën nga organizatat zyrtare, pretendimet e rreme në lidhje me autoritetet lokale shëndetësore, deri te disinformimi në lidhje me Organizatën Botërore të Shëndetit (OBSH), ose Kombet e Bashkuara.
Figurat publike kanë rol qendror në përhapjen e disinformimit
Edhe pse vetëm 20 përqind e posteve të rreme brenda kampionit ishin shpërndarë nga figura të shquara, përfshirë njerëz të famshëm dhe politikanë, këto të pavërteta kishin një shpërndarje të konsiderueshme, dhe kishin gati 70 përqind të angazhimit të përgjithshëm (pëlqime, komente dhe share) në studim.
Sipas raportit, “ndërsa shumica e disinformimit në media sociale vjen nga njerëz të zakonshëm, shumica e këtyre postimeve gjeneronin shumë më pak angazhim nga audienca”. (Euronews – bota.al)