Etika, pa gjini dhe pa stinë: këto janë karakteristikat e modës së qëndrueshme të mbërritur në javën e modës në Milano. Një evolucion i rëndësishëm krahasuar me fokusin e vetëm tek materialet dhe ndikimi mjedisor, megjithëse i rëndësishëm, tek i cili zakonisht priremi të fokusohemi. Përveç shfaqjeve mahnitëse të markave të mëdha italiane, gjithnjë e më shumë marka të vogla të qëndrueshme dhe stilistë të rinj gjejnë hapësirë gjatë Javës së Modës në Milano me prezantimin e tyre ose si të ftuar të Dhomës Kombëtare të Modës Italiane. Në Muzeun e Dizajnit ADI, një dhomë iu kushtua tre projekteve etike të modës dhe pesë talenteve në zhvillim të Made in Italy, të cilët përfshijnë një filozofi të ngadaltë dhe të qëndrueshme në idenë e tyre të stilit.

SEP Jordan ofron aksesorë të tillë si ‘kefieh (shami)’ dhe disa veshje të qëndisura me dorë nga 500 artizanë që jetojnë në kampin e refugjatëve në Jerash, Jordani: është një projekt që është bërë B Corporation nga Roberta Ventura, e cila pas njëzet vjetësh në financë ka ndërtuar një markë, ideja për t’i bërë gratë me talent të madh si qëndistare të pavarura ekonomikisht. Ata kanë krijuar një zinxhir furnizimi që punon me sipërmarrësit vendas, për të cilin Roberta thotë: “Unë po shkoj në Jordani gjithnjë e më pak tani, unë kujdesem për biznesin këtu, ata janë plotësisht në gjendje të menaxhojnë dërgesat dhe cilësinë. Një faktor kolateral që ne priremi të anashkalojmë është se bashkë me rrogën këta artistë falë punës së tyre gjejnë qetësi dhe simptomat e depresionit që fatkeqësisht prekin shumë banorë të kampit zbuten”. Ara Lumière, nga ana tjetër, lindi nga këmbëngulja e filantropistes indiane Kulsum Shadab Wahab dhe nga angazhimi i saj për t’i bërë gratë indiane viktima të sulmeve me acid të kenë një punë(100% e fitimeve riinvestohen në trajtime dhe terapi). Ata prezantuan në Milano një koleksion fustanesh së bashku me shamitë shumëngjyrëshe për të cilat janë të famshëm. Së fundi, Cartiera është një laborator në Marzabotto (Bologna) që punëson dhe trajnon njerëz në kushte të pafavorshme, veçanërisht refugjatë dhe azilkërkues, në mënyrë që ata të mund të mësojnë teknika artizanale nga mjeshtrit e lëkurës. Ata punojnë me materiale të fundit të jetës nga kompani të mëdha të modës dhe janë pjesë e qarkut të Iniciativës Etike të Modës së Kombeve të Bashkuara.

Midis tyre, u zgjodh Bennu, një markë e krijuar në vitin 2020 nga Niccolò Chiuppesi, 30 vjeç, nga Toskana me pasion për rrobaqepësi, kostume, xhaketë dhe pallto. Të gjitha në mënyrë rigoroze pa gjini dhe pa sezone, të bëra me pëlhura të rikuperuara nga stoqet e pashitura dhe garderoba vintage: çdo veshje është një pjesë unike me numër dhe merr linja klasike që mund të vishet për një kohë të gjatë. Koleksioni “Origine” u krijua duke përfshirë Sartoria Sociale Arché në Milano nga këndvështrimi i një “marke të përgjegjshme të modës”, siç e përcakton vetë Bennu. Krahas këtyre konkurseve ranë në sy edhe veshjet e rrugës nga Raree Show, puna e një stilisteje tridhjetëvjeçare që preferon të mbetet anonim: “I kushtoj vëmendje pëlhurave dhe ngjyrave, siç duhet të bëjnë të gjithë, por nuk është ky fokusi im”. thotë ajo, “pambuk organik, leshi i trajtuar në mënyrë ekologjike, xhins i ricikluar dhe procese me ndikim të ulët uji. Unë e di se si funksionon prodhimi, sepse për pesë vjet kam punuar në një kompani që i ka bërë të gjitha këto, kështu që personalisht i ndjek si pjesët krijuese ashtu edhe ato të prodhimit”. Tema e këtij koleksioni të parë të Raree Show “janë problemet klimatike dhe mjedisore të treguara në mënyrë lozonjare, sikur të shiheshin me sytë e një fëmije. Unë nuk e konsideroj veten aktivist, jam thjesht një djalë që kam zbritur në këtë periudhë historike dhe prandaj jam i vëmendshëm ndaj këtyre çështjeve”. Rrobat bëhen kështu postera shumëngjyrësh kundër peshkimit intensiv, ngrohjes globale, ndotjes. Tani për tani ato janë veçanërisht të njohura jashtë vendit edhe për filozofinë e tyre pa gjini dhe pa sezone, e cila është e përshtatshme për veshjet e rrugës, si xhupet dhe bluzat. “Dua të bëj kapsula të vogla me disa copa pa një sezonalitet të saktë, çdo herë me një temë të ndryshme. Tjetra do të jetë për diversitetin, përfshirjen, identitetin”. E gjitha prodhohet në laboratorë mes Bergamos dhe Brescia-s, përfundon stilisti, larg figurës narcisiste që presin shumë nga një kreativ mode: “A mund të jetë sepse kam punuar në një fabrikë? Kur fitova bursën për shkollën e dizajnit të modës, nuk dija asgjë për markat e famshme. Megjithatë, gjithmonë kam pasur një dëshirë të parezistueshme për vizatim”.

Dhe marka portugeze Duarte, nga stilistja 29-vjeçare Ana Duarte, është gjithashtu larg imazheve stereotipike të modës së qëndrueshme, duke u rikthyer në Milano për herë të dytë si e ftuar e Class, qendrës ndërkombëtare eko që shoqëron markat dhe stilistët. drejt qëndrueshmërisë, duke ofruar këshilla për materiale inovative dhe më shumë. Frymëzimi për këtë koleksion shumëngjyrësh (pa gjini, ça va sans dire) është kërcimi në rrugë, me veshje urbane të bëra si me materiale të mbetura nga prodhimet (pëlhurat ReLiveTex nga Maeba International) dhe pëlhura të tjera ekologjike të pranishme në C.l.a.s.s. E njëjta gjë nga e cila nxjerr marka e prodhuar në Itali Zerobarracento, e fokusuar në filozofinë e mbetjeve zero duke filluar nga dizajni i çdo veshjeje, e cila konceptohet dhe dizenjohet pa asnjë humbje pëlhure, duke zgjedhur forma gjeometrike lineare, gjithashtu në këtë rast të përshtatshme për çdo gjini. (ndër pëlhurat e përdorura: leshi i ricikluar nga Manteco, deveja e ricikluar e foshnjës nga Re.Verso ose Bemberg e biodegradueshme). Fryma e “ngadaltë” e këtyre markave është e njëjta që ka shoqëruar gjithmonë stilistin Tiziano Guardini, i cili ndërthur talentin e tij të madh me një interes të sinqertë për qëndrueshmërinë që prej kohësh të padyshimta: koleksioni më i fundit “La Fiaba” është i përbërë nga një sërë anorakesh. dhe xhaketa me poshtë frymëzuar nga personazhet e përrallave më të famshme, nga “Kësulëkuqja” te “Alice in Wonderland”. Guardini ishte në gjendje të merrte një rezultat me një ndikim të lartë vizual, por duke përdorur një përzgjedhje pëlhurash arkivore, të rigjeneruara ose nga fundi i koleksionit. Kjo falë mjeshtërisë së kombinuar me teknologjitë e laboratorit D-House, një hapësirë në Milano e kompanisë prodhuese të Abruzzo Dyloan, e cila ofron mjete të teknologjisë së lartë (duke përfshirë printera lazer ose 3d) për botën e modës që dëshiron të provojë. inovative dhe riciklimi i nivelit të lartë.

Më në fund, një erë risie erdhi falë ekipit të stilistëve ndërkombëtarë të sjellë në Milano nga Friend of the Earth, një markë certifikimi e lidhur me qëndrueshmërinë në bujqësi dhe e cila ka vendosur të hyjë në botën e modës. Certifikimi Friend of the Earth fokusohet në ciklin jetësor të materialeve, reduktimin e mbetjeve dhe rritjen e prodhimit dhe konsumit me përgjegjësi mjedisore dhe shoqërore. Në showroom-in e tyre ata prezantuan stilisten Luciana Bulcão të markës Dona Rufina dhe Carolina Bortolini. Të dyja vijnë nga Brazili jugor dhe punojnë me një ekip rrobaqepësish dhe artizanësh femra për të cilat flasin me shumë krenari. Dona Rufina është frymëzuar nga kultura gaucho e pampas braziliane dhe fokusohet në teknikat tradicionale të përpunimit të leshit dhe materialeve të tjera lokale, duke i kushtuar vëmendje ndikimit të ulët mjedisor dhe prodhimit etik. Carolina Bortolini propozon veshje femrash të lyera në mënyrë natyrale dhe me printime delikate botanike të bëra me dorë nga lule dhe gjethe. Së bashku me ta edhe stilisti gjerman Clemens Dörr i Elemente Clemente, i cili me filozofinë e tij të veshjeve të qëndrueshme dhe ekologjike ka fituar besimin e etologes Jane Goodall, së cilës i ka kushtuar një linjë bluzash.