Gomat pa ajër që nuk shpohen kurrë ose nuk duhet të fryhen janë një ëndërr prej dekadash që prodhuesit shpresojnë ta kthejnë në realitet së shpejti, por së pari për shoferët e kamionëve.

Sfidat me të cilat përballet teknologjia u shfaqën në një pistë testimi Goodyear në Luksemburg, ku një grup gazetarësh vendosën në hapat e saj një Tesla të pajisur me goma pa ajër.

Në vend që të mbushen me ajër, gomat kanë një rrjetë thumbash që i mbajnë rrotat të qëndrueshme dhe u japin atyre një pamje të qartë.

Shtresa e hollë e gomës që kap asfaltin ka një sfidë gjigande fizike për të përmbushur: mbështetjen e peshës së makinës dhe thithjen e goditjeve, si dhe gomat standarde pneumatike për mijëra e mijëra kilometra.

Kjo sfidë po kapërcehet: struktura prej gome dhe plastike e gomës i rezistoi stresit të madh ndërsa makina drejtohej në kthesat e ngushta të pistës.

Udhëtimi është i qetë, por kapja nuk është aq e mirë sa në gomat konvencionale dhe ato janë më të zhurmshme.

Gomat u testuan për 120,000 kilometra (75,000 milje) me shpejtësi deri në 160 km / orë si në temperatura përvëluese ashtu edhe në borë, tha Michael Rachita, i cili kryeson përpjekjet e Goodyear për të zhvilluar goma pa ajër.

“Avantazhi më i dukshëm është se është rezistent ndaj shpimit,” tha Rachita.

“Ai nuk do të jetë kurrë i rrafshët, ju mund të godisni mbi çdo gozhdë dhe të prisni të mos humbni performancën,” shtoi ai.

Rachita tha se gomat pa ajër do të jenë gjithashtu pa mirëmbajtje për drejtuesit pasi ata kurrë nuk do të kenë nevojë të kontrollojnë dhe rregullojnë presionin e ajrit.

Ai tha se një gjeneratë e dytë e gomave pa ajër që janë më të lehta, më të qeta dhe rrotullohen më mirë janë në punë.

Shihet një tranzicion gradual

Michelin ka nxjerrë Tweel, por është për automjete ndërtimi dhe jo makina ku kërkesat për sa i përket performancës së drejtimit janë shumë më të mëdha.

Firma franceze ka zbuluar gjithashtu Uptis, të cilin po e zhvillon me prodhuesin amerikan të makinave General Motors, dhe që shpreson se mund të bëjë kalimin nga ekspozitat e makinave në sallonet e ekspozitës vitin e ardhshëm.

Studiuesit e tij po punojnë në një kombinimi me tekstil me fije qelqi dhe rrëshirë për të mbajtur gomën në strukturën e gomës së re.

Por CEO i Michelin, Florent Menegaux nuk pret që gomat pa ajër të zvendësojnë gomat e zakonshme në çdo kohë së shpejti.

“Ne do të vazhdojmë të kemi goma me ajër për disa dekada,” tha ai.

Goodyear, e cila paraqiti patentën e saj të parë për teknologjinë e gomave pa ajër në vitin 1982, së fundmi ka vënë produktin e saj në përshpejtim për sa i përket kërkimit dhe zhvillimit.

Firma amerikane synon të ketë një gomë pa ajër pa mirëmbajtje dhe jetëgjatë për makinat deri në fund të dekadës.

Tashmë ka një version të hershëm për autobusët dhe mjetet e automatizuara të dërgesave në kampuset universitare.

Bridgestone gjithashtu shpreson të ketë një gomë pa ajër gati brenda një dekade, pasi ka testuar tashmë versionet e hershme në automjetet e shërbimeve.

Prodhuesit e tjerë janë më skeptikë se gomat pa ajër do të ofrojnë ndonjëherë absorbim të krahasueshëm të goditjeve si gomat tradicionale dhe zhurma mund të reduktohet mjaftueshëm.

“Ato nuk janë një zgjidhje e zbatueshme dhe nuk pres që të bëhen një,” tha një studiues i Continental, Gerrit Bolz, në një konventë gomash në 2017.

Përfitimet mjedisore, shqetësimet ekonomike

Por studiuesi i pavarur Ulf Sandberg në Institutin Kombëtar Suedez të Kërkimit të Rrugëve dhe Transportit, i cili po punon për një gomë pa ajër për kamionët, beson se ato përfundimisht do të bëhen një alternativë e mundshme.

“Unë besoj se herët a vonë gomat pa ajër mund të marrin përparësi,” i tha ai AFP.

“Nëse rezistenca e rrotullimit zvogëlohet me 50 për qind, kjo do të rriste gamën e automjeteve me 25 për qind dhe mund të ishte jashtëzakonisht e vlefshme” për prodhuesit e makinave, veçanërisht për automjetet elektrike ku distanca është një shqetësim kryesor.

Gomat pa ajër mund të rezultojnë të jenë të dobishme për mjedisin pasi ato mund të zgjasin gjithë jetëgjatësinë e shumicës së automjeteve dhe më pas mund të riciklohen ose ritreten për një jetë të dytë.

Por prodhuesit mund të mos djegin gomë për të sjellë gomat pa ajër në treg, sepse ato gjithashtu paraqesin kërcënim për modelin e tyre të biznesit, tha Sandberg.

Një kalim në goma pa ajër do të bllokonte pajisjet e prodhimit të përdorura për gomat pneumatike, një kosto e rëndë për kompanitë.

Duke pasur parasysh jetëgjatësinë e gomave pa ajër, kompanitë do të prodhonin më pak prej tyre.

Zëvendëspresidenti i Goodyear për zhvillimin e produkteve në Evropë, Xavier Fraipont, pranoi se gomat pa ajër kërkojnë një “rimendim të modelit tonë të biznesit, të rimenduarit e prodhimit tonë”.

Megjithatë, mundësia për të fituar një avantazh ndaj konkurrentëve ose për t’u lënë pas nga një gomë pa ajër të përballueshme dhe me performancë të lartë për tregun e konsumit, e mban kërkimin e tyre përpara.