Londër – “Vendimi i The Guardian për t’u larguar nga X mund të krijojë një precedent. Elon Musk vendosi ta bënte Twitterin e dikurshëm një platformë radikalizimi populist, duke disavantazhuar dhe sulmuar median, që kur erdhi ai. Në këtë skenar të ri politik, ka gjithnjë e më pak kuptim që gazetat të qëndrojnë

E thotë Jim Waterson, 35 vjeç, një nga gazetarët më të shkëlqyer anglezë të brezit të tij dhe deri para disa muajsh “redaktori i medias” i Guardian, pra kryeredaktori që merrej me galaktikën mediatike. Tani ai ka themeluar faqen e tij të re të lajmeve “të modës së vjetër”, siç e përkufizon ai vetë: London Centric.

Waterson, a ishte lëvizja e Guardian një veprim i arsyeshëm pas fitores së Trump? Apo një bast?

“Për mendimin tim, një vendim i arsyeshëm. Sigurisht që është një zgjedhje me zemër për lexuesit e saj, duke qenë një gazetë e majtë që rebelohet kundër një rrjeti social që po kthehet gjithnjë e më shumë djathtas dhe drejt populizmit. The Guardian e kishte planifikuar këtë lëvizje prej disa kohësh: qëndrimi në X ishte politikisht i papërballueshëm. Pse të vazhdosh gjenerosh trafik dhe para në favor të dikujt si Musk dhe agjendës së tij?”.

Por kështu gazeta britanike dhe radio amerikane NPR prej disa kohësh tashmë, do të vetëcensurohen, duke dëmtuar edhe trafikun dhe të ardhurat e tyre në internet, apo jo?

“Jo tamam. Në ditët e sotme trafiku që vjen nga X dhe media të tjera sociale është për të qeshur. Në veçanti, Musk, në luftën e tij kundër mediave tradicionale që u iniciua nga Trump, nuk dëshiron që përdoruesit të klikojnë në një lidhje të jashtme, sepse atëherë ata do të largoheshin nga faqja X dhe ai do të humbiste para. Prandaj, algoritmi i dëmton shumë mediat që publikojnë artikujt e tyre në X. Tashmë, në X, por edhe në rrjete të tjera sociale, modeli i biznesit për t’u bërë viral ose për të marrë klikime ka marrë fund.”

Por gazetarët e Guardian vazhdojnë të postojnë artikujt e tyre në X. A nuk është kjo një kontradiktë në këtë betejë politike?

“Nëse një gazetar ka një numër të madh ndjekësish, ai dëshiron të ndërtojë një markë dhe të lejojë Musk të fitojë para, po, sigurisht. Por nëse dikush mendon se po tërheq lexues në faqet e veta, e ka gabim. Në ditët e sotme, sinqerisht ka pak për të fituar nga gazetat duke qëndruar në X.”

“Për shembull, rrjeti i ri social Bluesky, alternativa e vërtetë për Twitter. Deri para disa javësh nuk të vija as edhe një qindarkë, por tashmë ka pasur një eksod të vogël përdoruesish. Ose, në rastin tim, nisa London Centric sepse besoj se gazetaria sot duhet të kthehet gjithnjë e më shumë në vlerat e vjetra dhe në baza lokale, duke ofruar produkte interesante si një tregtar fiorentin i shekullit të 16-të. Ne kërkojmë një marrëdhënie të drejtpërdrejtë me publikun dhe besimin e tij përmes abonimeve, për shembull me gazetat, dhe jo përmes mediave sociale. Po ecim shumë mirë”.

Por, në luftën e tij të përditshme kundër medias, Musk përsërit çdo ditë se X është tashmë platforma e lajmeve më e lexuar në botë dhe se mediat kryesore do të vdesin, ndoshta duke i shkaktuar dëme serioze demokracisë.

“Nuk besoj. Ashtu si unë dhe shumë të tjerë, gjithnjë e më shumë njerëz do ta braktisin X-in. Me të, pasqyra e ish-Twitter-it është kthyer nga një e tillë lajmesh, në një kaskadë egocentrizmi, dhune dhe videosh anti-migrantëve. Musk e shkatërroi Twitter-in pasi investoi 40 miliardë në të. Përtej mediave të modës së vjetër, në vend të X, njerëzit normalë do të përdorin gjithnjë e më shumë YouTube, podkaste, ndoshta TikTok, të cilat tashmë janë dukshëm më me ndikim se X. Gazetaria nuk do të marrë fund me Elon Musk.