Në Danimarkë, shkollat po jetojnë me normalen e re. Nxënësve nga klasa të ndryshme u jepet një hyrje e veçantë, pas së cilës ata ndjekin një sistem njëkalimsh drejt klasave të tyre, në mënyrë që të mos takojnë të tjerët në shkallët dhe korridoret.
Pasi ndodhen në klasë, çdo fëmijë ka një tavolinë dyshe, duke siguruar një distancë prej dy metrash nga njëri-tjetri. Dhe ashtu si të gjithë ne, ata janë mësuar të lajnë duart … shpesh.
Sa i përket kohës së pushimit, mësuesit e Danimarkës u takon të bëhen oficer policie kur bëhet fjalë për ruajtjen e rregullit ‘dy metra distancë’.
Askush nuk do të argumentojë që sistemi i ri është ideal, por gjithsesi ai po funksionon.
Disa argumentojnë se shkollat janë mjaft të sigurta. Një studim i Qendrës Kombëtare për Kërkimin dhe Mbikëqyrjen e Imunizimit, i cili u përqëndrua në rastet e COVID-19 në shkollat e Uellsit Jugor, thotë se “fëmijët nuk janë nxitësit kryesorë të COVID-19 të përhapur në shkolla ose në komunitet”. Grupi tha që gjetjet e tij ishin në përputhje me studimet e tjera që kishin ilustruar një përhapje të kufizuar midis fëmijëve dhe nga fëmijët tek të rriturit.
Por jo të gjitha vendet po lejojnë që shkollat të rikthehen. Për shembull, Italia ka thënë se nxënësit nuk do të kthehen në shkollë deri në shtator. Dhe madje edhe Mbretëria e Bashkuar, Irlanda Veriore dhe Skocia nuk po e ndjekin Anglinë, por po zgjedhin të presin derisa të mbarojë vera.
Por, ka rreziqe nga mos rihapja e shkollave. Le të shohim së pari ekonominë. Nëse shkollat janë të mbyllura dhe kujdesi për fëmijët është i kufizuar, shumë prindër thjesht nuk mund të shkojnë në punë. Një studim i vitit 2009 që modelon efektet e mbylljes së të gjitha shkollave dhe qendrave zyrtare të kujdesit ditor në Amerikë për një muaj, vendosi koston në 0,1-0,3% të PBB-së. Mbyllja e zgjatur nuk do të ndihmojë asnjë shërim, sidomos atë ekonomik.
Shkollat e mbyllura godasin shumë më të varfrit. Janë fëmijët më të pafavorshëm, fëmijët që jo gjithmonë kanë mbështetjen e nevojshme në shtëpi, ata që preken më shumë.
Këtu nuk ka përgjigje të lehta. Rihapja e shkollave është padyshim një rrezik, por duket se është një rrezik i ekuilibruar dhe që mund (në afat të gjatë) të dëshmojë opsionin më pak të dëmshëm.