Nga Lara Jakes/ Senati konfirmoi të martën Antony J. Blinken si Sekretarin e 71-të të Shtetit, duke i ngarkuar Këshilltarit të vjetër të Presidentit Biden një mision për t’u ribashkuar aleancave që ishin t hyer pas katër vitesh të një politike të jashtme “America First”. Një centrist me një nuancë për ndërhyrje, z. Blinken u miratua në detyrë në një votim me 78 vota pro dhe 22 kundër, një sinjal që senatorët ishin të etur të kapërcenin qasjen k onfrontuese të diplomacisë së administratës Trump. Senatori demokrat i Nju Jorkut Chuck Schumer dhe udhëheqës i shumicës, tha para votimit se “Blinken është personi i duhur për të siguruar prerogativat e Amerikës në skenën globale”. Senatori Jim Risch nga Idaho, një republikan i lartë në Komitetin e Marrëdhënieve me Jashtë deklaroi se “Ky është personi për këtë punë”.

Z. Blinken, 58 vjeç, trashëgon një Departament të Shtetit për të cilin ai tha se kishte vuajtur nga morali i ulët dhe ishte me një forcë pune me rreth 1000 punonjës më pak sesa kur u largua si zëvendës sekretar në fillim të vitit 2017. Në seancën e tij të emërimit javën e kaluar, z. Blinken shpalosi planet e tij për të siguruar multikulturalizmin në trupin diplomatik që sipas tij do të ishte “një masë domethënëse nëse kam pasur sukses apo d ështuar, për aq kohë që do të jem në punë”. Përtej kufijve kombëtarë, do të jetë aftësia e tij për të bashkuar aleatë skeptikë dhe për të menaxhuar një sërë k undërshtarësh që do të jenë prova e vërtetë e ndikimit të tij. Rolet e tij të kaluara në qendër të g abimeve të Presidentit Barack Obama në Siri, Irak dhe Libi mbeten gjithashtu një pikë f ërkimi për k ritikët e tij, transmeton lexo.com.al.

Minuta para votimit të së martës, Senatori Rand Paul, republikan i Kentucky, lexoi një fjalim vetëm duke e kundërshtuar z. Blinken, duke e fajësuar atë për ndihmën për të futur Shtetet e Bashkuara në k onflikte në Libi në 2011 dhe Siri në 2014 që kanë nxitur k aosin rajonal dhe p aqëndrueshmërinë. Z. Paul tha se “Kur kishim administratën e Obamës, me Blinken dhe ndërhyrës të tjerë u shtarakë, ne patëm më shumë l uftë”, ndërsa shtoi se z. Blinken kishte d ështuar në seancën e tij të konfirmimit për të siguruar senatorët “se ndryshimi i një r egjimi është i gabuar”.

Me një nga vendimet më p ërçarëse të politikës në horizontin e tij, z. Blinken ka përshkruar tashmë një gatishmëri të matur për t’u bashkuar me fuqitë e tjera botërore në marrëveshjen e vitit 2015 për të k ufizuar programin b ërthamor të Iranit, nga e cila administrata Trump u tërhoq në 2018. Ai ka premtuar një qëndrim më të a shpër kundër Rusisë sesa ai i Presidentit Donald J. Trump dhe se do të rishikojë politikën amerikane ndaj Koresë së Veriut, të cilën ai e përshkroi në seancën dëgjimore të Senatit si “një p roblem që nuk është bërë më mirë; në fakt, është p ërkeqësuar”.

Z. Blinken synon të mbajë tonin më të a shpër që z. Trump vendosi kundër Kinës – një strategji gjithëpërfshirëse që administrata e Biden do të përdorë ose për t’u përballur me Pekinin për a buzimet e të drejtave të njeriut dhe a gresionet u shtarake, ose për të garuar kundër tij në Afrikë, Evropë dhe Indo – Paqësor. Z. Blinken u tha senatorëve javën e kaluar se “Unë jam kundër shumë gjërave rreth mënyrave që z. Trump trajtoi disa fusha rreth Kinës, por parimi themelor ishte i duhuri”, ndërsa shtoi se “dhe unë mendoj se kjo është në të vërtetë e dobishme për politikën tonë të jashtme”, transmeton lexo.com.al.

Ai i përshkroi gjithashtu Marrëveshjet Abraham – marrëveshjet që administrata Trump ndihmoi në ndërmjetësimin e Izraelit për të ngrohur marrëdhëniet me Bahreinin, Marokun, Sudanin dhe Emiratet e Bashkuara Arabe – një “gjë të mirë”. Sidoqoftë, ai tha se disa nga stimujt që u ofruan katër shteteve për të përmirësuar lidhjet me Izraelin meritojnë “një shikim të thellë”. Midis tyre ka përfitime që sfidojnë normat ndërkombëtare, të tilla si njohja e sovranitetit të Marokut mbi Saharanë Perëndimore. Sipas Anne W. Patterson, një ish-diplomate karriere, disa nga politikat që z. Blinken po rishikon tani janë vendime që janë lëshuar në ditët e fundit të administratës Trump dhe janë “krijuar qartë për të kufizuar” z. Biden. Znj. Patterson, ishi-Ambasadore gjatë administratës Obama dhe George W. Bush dhe ndihmës Sekretare Shteti për politikën e Lindjes së Mesme nga 2013 në 2017, tha se z. Blinken “duhet të kthejë disa nga këto vendime”.

Këtu janë pesë politika të administratës Trump që z. Blinken u tha senatorëve se ishin në listën e tij për t’i shqyrtuar ose përmbysur, transmeton lexo.com.al:

Një emërtim t errorizmi kundër Houthis të Jemenit

Si Sekretar Shteti, Mike Pompeo kishte debatuar për përcaktimin e rebelëve Houthi në Jemen si një organizatë e huaj t erroriste për më shumë se një vit përpara se ta bënte këtë më 10 janar, me pak më shumë se një javë të mbetur në detyrë. Aleatët, punonjësit humanitarë të ndihmës dhe madje diplomatët e Departamentit të Shtetit e kishin lutur atë për t’i rezistuar përcaktimit, duke argumentuar se kjo do të p ërkeqësonte rëndë k rizën humanitare në Jemen, e cila tashmë është në prag të urisë. Sipas përcaktimit, importuesit e ushqimit mund të përballen me ndëshkime p enale nëse dërgesat e tyre bien në duart e Houthis. Z. Blinken tha se nuk ishte e qartë që përcaktimi do të pengonte Houthis në ndonjë mënyrë praktike, ose do t’i inkurajonte ata të negocionin një marrëveshje paqeje me Arabinë Saudite fqinje për t’i dhënë fund l uftës në Jemen. Arabia Saudite mbështet ish-qeverinë e Jemenit që Houthi rrëzuan në 2015 dhe z. Blinken u zotua të tërhiqte mbështetjen e SHBA për rolin e Riadit në l uftë. Ai tha se “Ne kemi një problem shumë specifik dhe konkret që duhet ta adresojmë shumë shpejt, nëse duam të sigurohemi se po bëjmë gjithçka që mundemi për të lehtësuar v uajtjet e njerëzve në Jemen”.

Një rekord i ulët për pranimet e refugjatëve

Në vitin e fundit të z. Blinken si ndihmës sekretar i shtetit i administratës Obama, 110,000 refugjatë që ikën nga d huna dhe s htypja në vendet e tyre u autorizuan të hynin në Shtetet e Bashkuara. Ai ka trashëguar tani një minimum të ri që lejon pranimet e refugjatëve në 15,000 për vitin fiskal 2021. Z. Blinken tha se “Njerëzit që kanë nevojë për mbrojtje duhet ta marrin atë”.

Komisioni i Pompeos për të drejtat e patjetërsueshme

Një nga përparësitë kryesore të z. Pompeo ishte shtyrja e lirive fetare si thelbi i politikës amerikane për të drejtat e njeriut, një parim i mishëruar në përfundimet e një paneli të Departamentit të Shtetit që ai krijoi në vitin 2019. Ai Komision për të drejtat e patjetërsueshme përbëhej kryesisht nga konservatorë që k ritikët argumentonin se kundërshtonin abortin dhe barazinë martesore dhe anashkaloi zyrën e departamentit për demokracinë, të drejtat e njeriut dhe punën. Në një diskutim në lidhje me mbrojtjen e anëtarëve të L.G.B.T.Q. nëpër botë nga dhuna, z. Blinken tha se ai do të hidhte poshtë raportin nga paneli i z. Pompeo dhe se do të lejojë diplomatët amerikanë të mbajnë flamurin e krenarisë h omoseksuale në Ambasadat e SHBA jashtë vendit, transmeton lexo.com.al.

Kanalet e komunikimit të sapohapura me Tajvanin

Z. Blinken ishte i kujdesshëm në nënvizimin e mbështetjes për Tajvanin, përfshirë ndihmën për t’u mbrojtur kundër a gresionit kinez. Ai tha se “Unë do të doja gjithashtu të shihja Tajvanin duke luajtur një rol më të madh në të gjithë botën, duke përfshirë edhe në organizatat ndërkombëtare”. Ai tha se do të rishikonte një vendim të z. Pompeo, të njoftuar më 9 janar, që lehtëson k ufizimet në ndërveprimet midis zyrtarëve amerikanë dhe homologëve të tyre në Tajvan. Disa nga k ufizimet janë vendosur prej vitesh, si pjesë e politikës “Një Kinë” që në 1979 përfundoi njohjen amerikane të një qeverie n acionaliste në Tajvan. Heqja e tyre u pa gjerësisht si një përpjekje për të kyçur një vijë më të a shpër ndaj Pekinit para fundit të administratës Trump. Z. Blinken, megjithatë, ngriti mundësinë që hapi shkoi përtej një ligji për vlerësimin e marrëdhënieve diplomatike midis Uashingtonit dhe Taipei që z. Trump miratoi muajin e kaluar. Ai tha se “ne do t’i hedhim një sy të thellë” për t’u siguruar që kjo nuk ka ndodhur.

Ndalimi i përshkrimit të a buzimeve ndaj myslimanëve Rohingya të Myanmarit si g jenocid

Z. Blinken tha se ai do të mbikëqyrë një vlerësim ndërinstitucional për të përcaktuar nëse m izoritë kundër pakicës Rohingya të Myanmarit nga forcat e sigurisë të vendit, përbënin g jenocid. Departamenti i Shtetit është dyzuar për ta bërë këtë, ndërsa zyrtarët në vend të kësaj iu referuan në dokumentimin e v rasjeve m asive dhe provave të përhapura të t orturave dhe p ërdhunimeve si “s pastrimit e tnik”. Kombet e Bashkuara dhe prokurorët në Gjykatën Penale Ndërkombëtare i kanë përshkruar m izoritë si g jenocid. Por, në vitin 2018, një zyrtar anonim i Departamentit të Shtetit i tha NPR se “ne rrallë bëjmë përcaktime m izorie” dhe do ta bëjmë këtë vetëm pas një rishikimi të plotë edhe “sepse vlerësojmë se mund ta bëjmë këtë në një kohë të caktuar që do të ndihmojë në avancimin e objektivave të politikës sonë”. Z. Pompeo deklaroi s htypjen e Kinës ndaj myslimanëve Ujgurë si g jenocid në një nga aktet e tij të fundit në detyrë./NYT/Lexo.com.al/e.c.