P roteksionizmi i Presidentit Biden n jollos axhendën e tij ekonomike.

Presidentët modernë të Shteteve të Bashkuara nuk ulen në Zyrën Ovale për shumë gjatë pa marrë stilolapsin në dorë. Që nga hyrja në Shtëpinë e Bardhë në 20 janar, Joe Biden ka nënshkruar gati 40 urdhra ekzekutivë dhe deklarata zyrtare. Shumë prej tyre janë të mirëseardhur; disa janë vendimtarë. Ai po përmbys disa nga k ufizimet më të a shpra të migracionit të vendosura nga Donald Trump dhe duke rivendosur mbështetjen e Amerikës për marrëveshjen e Parisit për ndryshimin e klimës. Sidoqoftë, një nga dekretet e z. Biden është një g abim i hershëm i politikës ekonomike: s htrëngimi i rregullave që detyrojnë qeverinë federale të Amerikës të preferojë furnizuesit vendas sesa ata të huaj. Mund të jetë një shenjë e g abimeve më të mëdha që do të vijnë.

Axhenda “Buy American” është e afatgjatë. Një ligj i miratuar në 1933 kërkonte që qeveria federale të preferojë mallrat e prodhuara në vend sesa ato të huaja; ai është e përforcuar nga një masë e rëndë e rregullave të ngjashme shtetërore dhe lokale. Stimulimi që z. Biden mbikëqyri si Zv/President pas krizës globale financiare kishte në s hënjestër furnizuesit amerikanë me zinxhirët e furnizimit amerikan. Presidenti Trump lëshoi ​​një masë urdhrash ekzekutivë që synonin të favorizojnë firmat vendase mbi konkurrentët e tyre të huaj. Një nga ndryshimet e rregullave të tij, i cili ngre pragun që një artikull të konsiderohet i prodhuar në Amerikë dhe ngre çmimet globale që firmat vendase mund të kërkojnë, nuk ka hyrë ende në fuqi, transmeton lexo.com.al.

Z. Biden bëri fushatë për të shkuar më tej sesa z. Trump, të cilin ai e q ortoi sepse nuk bëri aq sa duhet. Do të duhet më shumë se një g oditje stilolapsi për të përmbushur atë premtim. Siç administratat e kaluara kanë zbuluar, angazhimet e Amerikës ndaj Organizatës Botërore të Tregtisë (BTO) k ufizojnë aftësinë e saj për të d iskriminuar në favor të firmave të veta. Si rezultat, urdhri i z. Biden i shkon përshtat vetëm kuadrit të përgjithshëm, duke konfirmuar ndryshimet e fundit të z. Trump, duke i dhënë Shtëpisë së Bardhë më shumë m bikëqyrje të p ërjashtimeve nga rregullat dhe duke futur një kërkesë të paqartë të re që blerjet e Uashingtonit duhet të nxisin punësimin.

Megjithatë Presidenti ka mbështetjen në Kongres për të shkuar më tej nëse dëshiron. Ai ka premtuar një përpjekje diplomatike për të modernizuar – kodi për të dobësuar – rregullat e OBT-së. Dhe ato mund të anashkalohen në çdo rast duke i dërguar para shteteve dhe duke bashkangjitur kushte se si t’i shpenzojnë ato, e cila është mënyra se si demokratët mund të strukturojnë stimujt e tyre dhe shpenzimet e infrastrukturës.

Presidentët dhe votuesit pëlqejnë Buy American sepse ata mendojnë se krijon vende pune. Në një kuptim të drejtpërdrejtë, po. Por duke b llokuar firmat nga zinxhirët globalë të furnizimit dhe duke i mbrojtur ata nga k onkurrenca, ajo promovon joefikasitet, duke s hkatërruar më shumë punësimin sesa e krijon. Sipas një vlerësimi, Amerika do të fitonte 300,000 vende pune nëse do të hiqte q afe rregullat e saj me përmbajtje lokale, transmeton lexo.com.al.

Nuk ka asnjë provë që blerja e brendshme rrit inovacionin, pavarësisht nga çfarë mbështetësit e kësaj teorie mund të thonë. Në fakt, pothuajse me siguri pengon rritjen e produktivitetit në planin afatgjatë. Dhe kodimi i firmave lokale është një marrëveshje e papërpunuar për taksapaguesit. Nga shkurti firmat amerikane do të jenë në gjendje të ngarkojnë qeverinë e tyre deri në 20% më shumë sesa çmimet mbizotëruese globale.

Ndoshta arsyetimi më i fortë ekonomik për blerjen lokale është që të ndalojë efektin stimulues afatshkurtër të shpenzimeve të reja – për të cilat z. Biden po planifikon të bëjë shumë – për të mos rrjedhur jashtë shtetit. Por kjo nuk duhet të jetë një shqetësim i madh për Amerikën në 2021 sepse stimuli i saj është kaq i madh. Sikur të kalonte propozimi i shpenzimeve prej 1.9 trilionë dollarësh i z. Biden, do t’i çonte shpenzimet e përbashkëta pandemike të Amerikës në më shumë se një të katërtën e PBB-së së saj para krizës (para se të merreshin parasysh efektet shtesë të çdo fature të infrastrukturës). Amerika mund të përballojë një rrjedhje të vogël. Në çdo rast, mësimi nga viti 2009 është që kërkesat për të blerë produkte amerikanë p engojnë stimulin duke i detyruar firmat të kërkojnë furnizues të rinj para se të fillojnë projektet. Nuk është inkurajuese që urdhri i z. Biden do ta bëjë akoma më të vështirë marrjen e p ërjashtimeve nga mali ekzistues i burokracisë, transmeton lexo.com.al.

Ashtë një lehtësim që, ndryshe nga z. Trump, z. Biden mbështet sistemin e tregtisë globale të bazuar në rregulla. Ai nuk do të s abotojë OBT-në ose nuk do të dalë nga rruga e tij për të k undërshtuar aleatët e Amerikës, të cilët dëshiron t’i mbledhë kundër Kinës. Por  proteksionizmi i tij i butë – i cili, falë Trumpifikimit të Partisë Republikane, është më popullor në Kongres sesa ka qenë në dekada – do të sprovojë botën e jashtme; Bashkimi Evropian, i cili kohët e fundit arriti një marrëveshje investimi me Kinën, tashmë po ngrihet kundër këtij urdhri ekzekutiv. Në instinktet e tij në lidhje me ekonominë e tregtisë, Presidenti i ri i Amerikës nuk është aq i ndryshëm nga paraardhësi i tij. Ky është një lajm i k eq për Amerikën dhe për botën./TheEconomist/Lexo.com.al/e.c.