Në 26 dhjetor 202 janë mbyllur konsultimet për një paketë me ndryshime të rëndësishme në ligjin e vitit 2013 për mediat audiovizive në Shqipëri. Ndryshimet bëjnë në mos vendosjen e disa rregullave të reja që duhet të zbatohen nga mediat për lajmet, programet konferenca, reklamat e etj., si dhe masat ndëshkuese që merren nga AMA për subjektet mediatike nëse i shkelin këto rregullore, duke gjoja deri në 2 milionë. lekë ose 20 mijë USD, si dhe çregjistrim, nëse ‘gabimi’ përsëritet. Masatuese në këtë paketë ndryshime parashikohen vetëm për “ofruesit e platformave të ndryshme të videove”, ku sa duket përfshihen portalet.
Ndryshimet pas polemikave rreth paktës anti shpifje, e cila është në rregull nga qeveria pas kritikave të forta të Komisionit të Venecias, Komisionit Evropian, OSBE-së, shoqatave dhe organizatave të brendshme. Por, ndryshimet nuk atakojnë përmbajtjen e lajmeve, nëse kanë elemente ose të shpifjes.
Ndryshimet bëjnë të gjitha funksionet mbi televizionet si dhe ofruesit e platformës klasike të videove, ky i fundit është një përcaktim shumë i qartë, por që duket se çdo media elektronike që krijon dhe shpërndan video, përfshin TV online, portale etj. Sipas ndryshimeve, edhe nëse merr editoriale për shërbime mediatike audio ose audiovizive realizohet në një vend i shërbimit mediatik do të ekzistojë sikur vepron në Shqipëri dhe do t’i nënshtrohet qëndrimit ligjor, por me kusht që në pjesë të personave dhe personelit që angazhohet në këtë program që vepron në Shqipëri.
Ofruesit e shërbimeve mediatike audiovizive duhet të kenë informacion në lidhje me strukturën e përgjithshme të tyre, duke përfshirë edhe pronarët përfitues, adresat dhe faqen elektronike.
Po ku konsistojnë rregullat e reja?
Konkretisht, cigareve elektronike, ndalohet reklamimi rreptësisht i enëve mbushëse, dhe ku bëhet fjalë për bombolat e gazit. Në ritheksohet ndalimi i reklamimit në çdo formë të produkteve të produkteve dhe cigareve elektronike.
Vendoset si kusht për mediat audiovizive që ekziston për reklamën nuk duhet të kalojë 20 % të kohës që ndodh në orën 6 e mëngjesit deri në orën 24:00. Kur jepen filma, seriale, dokumentarë dhe lajme, nuk mund të ndërpriten nga reklamat e kaluara 30 minuta. Gjatë programeve për fëmijë ndalohet ndërfutja e reklamave për shitje të produkteve. Ashtu, shikuesit duhet të njoftohen kur ndërpritet një program për të ardhmen e reklamave dhe kur rifillon programi.
Media audiovizive, sipas ndryshimeve të reja, duhet të marrin masa për t’i dhënë hapësirën e duhur, programeve me interes të përgjithshëm. Shërbimet mediatike audio dhe audiovizive, duhet të kenë në katalogët e tire të jenë 30% të historive të veprave evropiane dhe që ato të rrëfyera në lidhje me publikun, si dhe të mund të promovohen kur është dhe të jetë e mundur të arrihet në veprave evropiane. AMA-s i jepet një kompetencë e re për të detyruar ofruesit mediatik që transmetojnë një ose më shumë program audio dhe audio, veçoritë që mund të kenë akses për të gjetur aftësitë e tyre.
Programet audio që të dëmtojnë fizikun, mendojnë ose moralin e fëmijëve, transmetohen vetëm në atë mënyrë që të shohin fëmijët normalisht nuk do t’i dëgjojnë ose shohin ato. Mediat që i kanë këto programe duhet të japin informacion të mjaftueshëm mbi përmbajtjen që mund të dëmtojë fizikun, mendor moral të fëmijëve.
Një tjetër gjë e tillë është se mediat audiovizive duhet të marrin masa që programet e transmetuara nga tire të ndjekin të arriturshme, në mënyrë graduale, nga personat me aftësi të përmirësuara.
AMA gjithashtu inkurajon ose nxit ofertuesit mediatik në Sjelljen e Kodeve që përcaktojnë standardet dhe praktikat që duhet të respektohen. AMA do të hartojë një rregullore të hollësishme për ndalimin e programeve që nxisin dhunën dhe kryerjen e veprave terroriste.
Për shkeljet e mbrojtjes ligjore, AMA merr masa për ofruesit e platformave të zgjidhjeve të videove. Masat nisin nga tërheqje dhe rekomandime. Më pas parashikohet gjobë nga 200 000 deri në 2 000 000 lekë. Nëse shkelja përsëritet më shumë se 3 herë, bëhet pezullim i ofruesve mediatik nga 1 ditë në 3 muaj. Nëse shkelja ripërsëritet, bëhet çregjistrimi i ofruesit. Vendimi i AMA-s është titulli ekzekutiv, pra që ekzekutohet nga përmbarimi. Vendimi mund të ankimohet fillimisht po tek AMA dhe më pas në gjykatë.