Në një intervistë ekskluzive në ”ITB Berlin 2023” (Panairi Ndërkombëtar i Turizmit) ministrja shqiptare e Turizmit dhe Mjedisit Mirela Kumbaro foli për zhvillimet turistike të vendit, duke përfshirë edhe investimet e ardhshme për destinacionin e ri të Ballkanit, shkruan faqja e internetit news.itb.com.

Si ka ecur industria shqiptare e udhëtimit dhe turizmit gjatë vitit të kaluar?

Shqipëria është një vend mesdhetar por në të kaluarën nuk ka pasur një fokus të fortë në turizëm. Kjo ka ndryshuar tani, pasi qeveria e ka shpallur turizmin prioritet, duke e mbështetur atë me kuadrin ligjor, infrastrukturën dhe burimet e të dhënave të nevojshme. Tani kemi kaluar nga koncepti “pushime” në konceptin “turizëm”.

Edhe pse kemi vetëm 2.8 milionë banorë, vitin e kaluar kemi pritur 7.5 milionë vizitorë të huaj. Ky ishte një rekord për ne, i cili tejkaloi edhe shifrat para pandemisë. Organizata UNWTO e renditi Shqipërinë ndër vendet kryesore me rimëkëmbjen më të shpejtë të turizmit. Ne jemi të sapoardhur në këtë industri në krahasim me fqinjët tanë, por plot energji për të zhvilluar me shpejtësi turizmin.

Cilat segmente të industrisë së turizmit shqiptar theksuat në ITB Berlin 2023?

Qëllimi ynë është të zhvillojmë turizëm të qëndrueshëm dhe miqësor ndaj mjedisit. Unë jam ministre e Turizmit dhe Mjedisit bashkë. Ky është një rast i veçantë në politikën evropiane. Qëllimi ynë nuk është turizmi masiv, por turizmi i specializuar. Ne synojmë të tërheqim turizmin elitar gjatë gjithë vitit dhe në të gjithë vendin.

Shqipëria njihet për plazhet e saj të mrekullueshme në Adriatik dhe Jon, por ne duam ta bëjmë të famshme edhe për Alpet e saj, shumëllojshmërinë e eksperiencave të saj në natyrë dhe lumenjtë e saj të bukur si Vjosa. Është lumi i fundit i egër në Evropë që përshkon vendin për 192 kilometra.

Shqipëria ka një gastronomi, agroturizëm dhe një kulturë mahnitëse, e cila lartësohet nëpër qytetet e UNESCO-s, Gjirokastrës dhe Beratit. Ne synojmë të zhvillojmë turizmin dhe në të njëjtën kohë të mbrojmë mjedisin.

A mund të na tregoni për kuptimin e fushatës suaj “gjithçka që ju nevojitet është këtu”?

“Albania. All you need is here” është slogani më natyral i përshtatshëm për vendin tonë. Po të pyesësh turistët që vizitojnë vendin, me siguri do të përgjigjen se çfarëdo që kërkonin, e gjetën këtu – me të gjitha ofertat që përmenda më sipër. Shumëllojshmëria e produkteve në një vend të vogël si Shqipëria është një surprizë për turistët.

Ajo që e bën vendin unik është se sa e lehtë është të arrihet tek gjithçka që ka për të ofruar. Në më pak se gjysmë ore, njerëzit mund të udhëtojnë nga malet në plazhet e detit Jon. Edhe pse sondazhet tregojnë se turistët mund ta kenë të vështirë të vijnë në Shqipëri në fillim, ata që vizitojnë vendin tonë patjetër do të kthehen përsëri dhe përsëri. Në vitin 2022 kemi pasur një rritje të ndjeshme të flukseve turistike nga Spanja, Holanda, Britania e Madhe, vendet nordike dhe Gjermania.

Cilat fusha të industrisë së udhëtimit dhe turizmit synoni për investime?

Ne synojmë të inkurajojmë investimet në mikpritje. Falë kuadrit ligjor të investimeve, kompanitë ndërkombëtare po vijnë tani. Dhjetë vjet më parë nuk kishte marka ndërkombëtare në Shqipëri. Por sot kemi Maritim, Radisson, Marriot, Melia, Intercontinental, Hilton, Hyatt dhe jam e sigurtë që do të pasojnë marka të tjera.

Nga ana tjetër, qeveria shqiptare mbështet agroturizmin. Kuzhina dhe natyra janë dy nga asetet e Shqipërisë dhe ne promovojmë bizneset përmes programeve të mbështetjes financiare. Për momentin kemi 260 oferta për agroturizëm. Ndërsa kryeqyteti ynë, Tirana, është një qendër e ngjarjeve ndërkombëtare. Vitin e kaluar Tirana u shpall Kryeqyteti i Rinisë Evropiane. Tirana priti edhe ndeshjen finale të Ligës UEFA dhe Samitin BE-Ballkani Perëndimor. Kjo ishte hera e parë që u organizua në Tiranë dhe priti të gjithë kryeministrat e Europës. Tirana këtë vit është përzgjedhur si Qyteti Europian i Sportit, ndërsa nga data 3 deri më 5 prill do të organizojmë Forumin Ndërkombëtar të Turizmit në bashkëpunim me UNWTO.

Cilat janë shënjestrat kryesore në tregje dhe si e parashihni arritjen e tyre?

Vizitorët tanë kryesorë vijnë nga Ballkani, Italia, Britania e Madhe, Gjermania, Polonia dhe SHBA. Por krahasuar me vitin 2021, rritja e shpejtë e turizmit përbrenda ishte evidente nga Spanja (+260%), Holanda (+204%), Norvegjia (+285%) ose Sllovenia (+120%). Ne shikojmë vendet me vlerë të shtuar në turizëm si Gjermania, Britania e Madhe, vendet skandinave dhe Evropa Qendrore. Një objektiv tjetër është tregu aziatik. Pak javë më parë, ne nënshkruam një marrëveshje bashkëpunimi për turizëm me Ministrinë e Kulturës dhe Turizmit të Kinës. Ne vizituam edhe Tokion ku patëm takime shumë pozitive me agjencitë turistike për të vendosur Shqipërinë në itinerarin turistik për vizitorët aziatikë.

Çfarë aktivitetesh mund të presin vizitorët në vitin 2023?

Vitet e fundit Shqipëria është kthyer në një vend “të nxehtë” për evente në shkallë europiane. Krahas forumit turistik që zhvillohet në muajin prill, Tirana pret shumë evente sportive. Festivali UNUM, Festivali South Outdoor, Kala Fest dhe Lova Fest janë vetëm disa nga ngjarjet e mëdha gjatë muajve të verës ku marrin pjesë mijëra të rinj nga Evropa.

Pse ishte e rëndësishme që Shqipëria të ishte në ITB në Berlin?

ITB Berlin është panairi më i madh i turizmit në botë. Pikërisht ky fakt shpjegon gjithçka. Ne synojmë të promovojmë Shqipërinë në të gjitha kanalet e komunikimit dhe në çdo nivel. Prandaj, ITB Berlin ishte në përputhje me përgatitjen tonë për sezonin e ri turistik të Shqipërisë dhe promovimin tonë ndërkombëtar. Tani presim të kemi një reagim shumë pozitiv.