Ministria e Turizmit dhe Mjedisit Mirela Kumbaro ka dhënë një intervistë për gazetën italiane Giornale di Bresica, ku flet për suksesin dhe bumin turistik këtë verë, si dhe marrëdhëniet mes dy vendeve fqinje, Itali-Shqipëri. Lexojeni intervistën e plotë të përkthyer nga dritare.net

Nga Andrea Citizens për Giornale di Bresica

Italianët kanë zgjedhur Shqipërinë si një nga destinacionet e preferuara për pushimet e tyre të verës 2023. Edhe kryeministrja Giorgia Meloni kaloi disa ditë në anën tjetër të Adriatikut si e ftuar e kryeministrit Edi Rama, dëshmi e lidhjes gjithnjë e më të ngushtë të Romës dhe Tiranës dhe se si Shqipëria është në qendër të interesave të politikës së jashtme italiane, përcjell dritare.net

Mirela Kumbaro për Giornale di Bresica: Suksesi turistik i

Biseduam për këtë me ministren shqiptare të Turizmit Mirela Kumbaro.

Më në fund në tregun tonë. Një preparat natyral që përmirëson dëgjimin dhe është armiku më i madh i tringëllimë në veshët dhe infeksionet e veshit.
Sponsored by MonadPlug
Si shpjegohet bumi i pjesëmarrjes së italianëve në Shqipëri?
Shqipëria po përjeton vitet më të mira të turizmit, për sa i përket flukseve turistike ndërkombëtare. Po jap disa shifra, Shqipëria u vizitua nga 7.5 milionë vizitorë të huaj në vitin 2022, krahasuar me 6.4 milionë në vitin 2019 para pandemisë. Këtë vit, deri në korrik, ne mundëm të mirëpresim 31% më shumë se në 2022-shin dhe janë rreth gjysmë milioni vizitorë italianë, po flasim për një vend me një popullsi prej 2.8 milionë banorësh. Ishte rezultat i një strategjie të qeverisë shqiptare, nga kuadri ligjor që lehtëson ardhjen e markave me pesë yje si Radisson, Marriot, Hilton, Intercontinental, Hyatt, Melia apo Maritim, pjesëmarrje në panaire ndërkombëtare të turizmit, evente që po organizon Shqipëria. Ne prill organizuam Forumin e Turizmit të Qëndrueshëm (FESTA) në Tiranë, në bashkëpunim me Organizatën Botërore të Turizmit, i pari i këtij lloji nga UNWTO në Ballkan, ku mori pjesë edhe nënkryetari ekzekutiv i Komisionit të BE-së me delegacion për Marrëveshjen e Gjelbër, Frans Timmermans. Vizioni ynë është turizmi i qëndrueshëm dhe turistët elitarë që rrinë, bëjnë turizëm të përgjegjshëm dhe shpenzojnë. Ne duam të përmirësojmë cilësinë e shërbimeve dhe kujdesemi për një treg turistësh që qëndrojnë më gjatë dhe kthehen.

Por edhe në Shqipëri çmimet janë në rritje. Efekti i inflacionit apo po përshtatet vendi me pjesën tjetër të tregut?

Shqipëria nuk ka bërë kurrë një fushatë promovuese të bazuar në çmime të ulëta. Asnjëherë nuk kemi thënë ejani në Shqipëri se është e lirë, sepse thjesht nuk e besojmë. Turizmi i mirë nuk mund të jetë me çmime të ulëta. Lexova artikuj dhe pashë kronikat në mediat italiane ku flitet për Shqipërinë low cost me shezlongë 10 euro dhe nuk mendoj se është promovimi i duhur. Po, ka shezlongë për 10 euro, si dhe çmime mjaft të larta në zona të caktuara. Ishte më shumë një efekt domino i medias dhe gazetarëve, të cilët shpesh krijonin një perceptim të gabuar. Dhe gjej rastin ta them në këtë intervistë: edhe nëse tani Shqipëria mund të duket se ofron çmime më të lira se Italia apo vendet fqinje, epoka “low cost” nuk do të zgjasë shumë. Shqipëria ofron shumë në një territor shumë të vogël. Ajo ofron buzëqeshjen mikpritëse të hotelierëve, në plazhet e Adriatikut dhe Jonit, ofron turizëm malor në Alpe, ushqim të mirë, verë të shkëlqyer që po i kthehet përsosmërisë, vende kulturore apo qytete të trashëgimisë së UNESCO-s si Gjirokastra dhe Berati. Dhe pas Italisë ofron edhe ekspresin më të mirë. Mund të them se çdo qindarkë e shpenzuar në Shqipëri ia vlen.
Nga ana tjetër, sa janë shqiptarët që pas mbërritjes në Itali në vitet ’90, u kthyen në vendlindje për të hapur biznese të ndryshme, qoftë dhe turistike? Duhet thënë se vitet e fundit ka pasur një rikthim të shumë shqiptarëve nga Italia, por edhe nga Greqia, duke qenë dy vendet ku bashkatdhetarët tanë emigruan pas humbjes së shpresës në kohën e kumunizmit dhe me kaq shumë fushata për liri gjatë viteve ’90. Ata morën përvojë në Itali, kryesisht në mikpritje, në gastronomi dhe turizëm dhe i janë rikthyer investimeve në vendlindje. Ata jetojnë shpesh mes Shqipërisë dhe Italisë dhe janë kthyer në urat më të mira të bashkëpunimit mes dy popujve tanë dhe mes bizneseve. A

A keni qenë ndonjëherë në Itali për turizëm? E njihni Brescia-n?

Sigurisht po! Çdo pjesë e Italisë është një pjesë e mozaikut që ia vlen të vizitohet. Unë nuk kam qenë në Brescia, por e di vendin, kam miq atje dhe do të jetë patjetër një pjesë tjetër e mozaikut që do ta vizitoj kur të mos jem më ministre dhe të kem më shumë kohë për të eksploruar Italinë.

Si e shihni marrëdhënien politiko-diplomatike me Italinë?

Në nivelin më të lartë, siç ka qenë gjithmonë. Italia ka qenë për ne motra jonë e madhe, një model frymëzues në nivel kulturor, por edhe një nga mbështetëset më të mëdha të reformave dhe progresit të bërë. Më 3 gusht, kolegia ime Daniela Santanchè vizitoi Tiranën dhe ramë dakord për një bashkëpunim shumë konkret në fushën e turizmit, sepse nuk jemi konkurrente, por ne mund të jemi plotësuese drejt turistëve nga tregjet e largëta. Por ne duam të ndihmojmë edhe Italinë që të jetë më e pranishme në Ballkan dhe asnjë vend tjetër nuk mund ta bëjë më mirë se Shqipëria.

Procesi i anëtarësimit në BE po shkon ngadalë, pse?

Shqipëria i ka bërë detyrat e shtëpisë. Por ka pasur vende që nuk kanë qenë të bindura dhe ky nuk është faji i Shqipërisë. Zgjerimi i Bashkimit Evropian shpesh përdoret si kartë për politikën e brendshme të disa vendeve. Por ne nuk e humbim durimin apo zellin për të përmirësuar gjërat. Ne jemi vendi më pro BE-së. Morëm gjithashtu sinjale pozitive nga samiti BE-Ballkani Perëndimor dhjetorin e kaluar, ku liderët e BE-së zgjodhën të largoheshin për herë të parë nga Brukseli dhe erdhën në Tiranë. Kjo tregon shumë. E rëndësishme është që ne jemi të fokusuar në respektimin e standardeve dhe reformat e kërkuara nga Bashkimi Evropian dhe këtë e bëjmë mbi të gjitha për qytetarët tanë.