E përditshmja spanjolle “El Pais” ka analizuar pak më tepër mbi faktorët që e ndihmuan Shqipërinë të ishte një ‘destinacion trend’ këtë vit.

Sipas tyre, media sociale TikTok ishte një nga arsyet kryesore që shumë turistë të huaj panë bukuritë natyrore të vendit tonë, dhe çmimet e lira që ofron. Ky “boom” turistik ndikoi si për mirë ashtu edhe për keq, sipas El Pais, kjo sepse turistët nuk gjenin atë që prisnin të shihnin.
Për këtë popullim të jashtëzakonshëm, duhen kryer më shumë investime në infrastrukturë, por jo vetëm, ndërsa kanë përmendur se Shqipëria do të ndërtojë edhe dy aeroporte të tjerë për të përballuar fluksin, që do të jetë në rritje.

Vetëm pak vite më parë, Shqipëria do të shndërrohej në një destinacion ekskluziv turistik. Por këtë verë, kërkimi i vendeve të fshehura dhe të lira solli një “ortek” vizitorësh në plazhet e tij me ujëra të kristalta. Madje u hodh në polemika pasi një grup influencuesish kritikuan vendin si një destinacion turistik. Thirrja e tyre: vendi nuk ishte aq idilik sa ato që kishin parë në TikTok. Ironia është se ata mbërritën pikërisht të tërhequr nga videot e influencuesve të tjerë, shkruan media.
Një studim i fundit pasqyron sesi platforma mund të shkaktojë një rritje të papritur të numrit të vizitorëve në një vend të caktuar. Ndryshe nga rrjetet e tjera sociale, TikTok promovon ato që gjenerojnë shumë ndërveprime në të njëjtën kohë.
“Një nga faktorët kryesorë të TikTok është audienca që ai menaxhon, e cila është më e re. Destinacionet që mund të klasifikohen si më të lira dhe më të lehta për t’u aksesuar për popullatën, përshtaten më shumë me publikun e këtij rrjeti social”, thotë Jennifer Mourenza, specialiste e marketingut dixhital në AccuraCast.
Ndikimi, megjithatë, ndodh edhe në shtresa të tjera të popullsisë. 35% e përdoruesve të këtij rrjeti social në Shtetet e Bashkuara udhëtuan në një vend të ri pasi e panë atë në një video të TikTok, sipas një raporti nga agjencia e marketingut e specializuar në turizmin MGH. Përqindja rritet në 45% tek ata nga 25 deri në 44 vjeç.
Është e vështirë të dihet se sa njerëz mbërrijnë përmes TikTok në destinacione që janë në modë në këtë rrjet social, si Shqipëria, rritja e së cilës në sektorin e turizmit është e padiskutueshme. Vendi pati një rritje prej 26% të vizitorëve të huaj gjatë korrikut, krahasuar me shifrat e një viti më parë. Një rritje që vihet re më shumë gjatë muajve të verës. Në shtator, erdhën 45% më shumë turistë ndërkombëtarë, gjithsej 1.1 milionë (më shumë se një e treta e popullsisë vendase), ndërsa vizitat në janarin e kaluar u rritën me 94% , sipas Institutit Shqiptar të Statistikave. Në nëntë muajt e parë të vitit, vendi kishte 29% më shumë vizitorë se në të njëjtën periudhë të vitit 2022.
“Algoritmi i TikTok është i ndryshëm dhe është më i përshtatshëm për përhapjen e videove te shumë njerëz. Është arritur viralitet më i fortë. TikTok gjeneron valë popullariteti që nuk ka në Instagram,” thotë Jerome Bergerou, kolegu i Mourenza dhe drejtor ndërkombëtar në agjencinë AccuraCast.
Studimi mbi efektin TikTok në zhvillimin e destinacioneve turistike nxjerr në pah se ardhja masive dhe e papritur e vizitorëve shkaktoi probleme të mbipopullimit, turmave dhe ndotjes.
Vende si të Shqipërisë tashmë po tregojnë shenja mbipopullimi. Procesi ndryshon midis një vendi dhe një vendi të caktuar, pasi fluksi i turistëve në shkallë kombëtare kërkon një plan paraprak dhe përfshirje të shtetit. “Në rastin e vendeve, normalisht përpara se të vijë një valë turizmi, është krijuar infrastruktura turistike për ta realizuar atë. Hotelet janë të nevojshme. Që të vijnë më shumë aeroplanë duhet të ketë negociata me linjat ajrore dhe që fluturimet të jenë të lira, vendet e rezervuara për linjat ajrore duhet të jenë të lira. Agjencitë turistike gjithashtu duhet ta vendosin në katalogun e tyre dhe të bëjnë oferta çmimesh. E gjithë kjo ka ndodhur para se të vijë tiktokeri i parë, “shpjegon ai.
Më pas vjen promovimi i destinacionit, i cili, pse jo, mund të ndodhë në TikTok. Në vitin 2022, portali i udhëtimeve Breaking Travel News theksoi popullaritetin shpërthyes të Shqipërisë në TikTok gjatë asaj vere. Sidoqoftë, siç thekson AccuraCast, është e vështirë të dihet nëse ka përmbajtje me pagesë pas saj apo jo. Ata detajojnë se ka dy mënyra për të reklamuar. E para është e drejtpërdrejtë, me reklama. “Tjetra është më efektive. Ai konsiston në përdorimin e ndikuesve për të gjeneruar përmbajtje rreth destinacionit turistik. Këta influencues duhet të deklarojnë se marrin para për promovimin e këtij destinacioni, por shumë herë kjo nuk bëhet dhe nuk është gjithmonë e qartë se cila përmbajtje është e paguar dhe cila është organike”, thotë Bergerou.
Në Shqipëri, ajo që është e qartë është se më parë ka pasur një planifikim aeroporti. Në vitin 2021 hapi aeroportin e dytë ndërkombëtar, në Kukës, përveç atij që kishte tashmë kryeqyteti, Tirana. Dhe vërtet ka plane për të ndërtuar edhe dy të tjera në zonat turistike të Sarandës dhe Vlorës.