Ndoshta nuk ua keni kushtuar shumë vëmendjen modelit të pikave të vogla të zeza në skajet e dritareve të makinave dhe autobusëve. Sigurisht, duken të lezetshme, por a bëjnë ndonjë gjë?
Ato pika të zeza në xhamin e përparmë dhe dritaret dhe skajet e zeza që i rrethojnë kanë një arsye që janë atje (përveç dekorimit). Ka të bëjë me mënyrën se si bëhen xhamat e makinave – që nga vitet 1950 dhe 1960 e tutje, prodhuesit e makinave filluan të përdorin një ngjitës për të mbajtur xhamat e makinave, në vend të veshjeve metalike. Dëshironi të ndiheni nostalgjikë? Shikoni këto foto të makinave që bënë bujë në atë kohë.
Ky ngjitës e bënte punën, por nuk ishte shumë i këndshëm estetikisht. Pastaj u utën skajet e zeza që shihni rreth xhamave të makinës. Ato janë bërë nga bojë qeramike. Janë aty për të fshehur ngjitësin që duket mjaft i çuditshëm, por shumë i rëndësishëm. Gjithashtu, meqenëse këto skaje të lyera janë të pjekura – po, të pjekura – në dritare, janë të pathyeshme. Ata mbajnë ngjitësin në vend, i cili nga ana tjetër mban xhamat në vend. Këtu janë disa veçori të vogla të makinës që nuk e dinit se ekzistonin.
Sa u përket pikave, ato janë aty për të bërë një kalim estetikisht të këndshëm nga vijat e trasha të zeza në transparencën e dritares. Pikat nuk vendosen rastësisht; ato pozicionohen në atë që njihet si “model gjysmëton”, duke u bërë më të vogla dhe më larg ndërsa e zeza tërhiqet. Ky model është më pak i mprehtë për syrin sesa boja e zezë opake e krahasuar me xhamin transparent. Megjithatë, edhe pikat nuk janë vetëm për dekorim. Qëllimi tjetër i tyre, përveç efektit vizual, është të sigurojnë kontrollin e temperaturës. Që xhami i dritareve të përkulet ashtu siç është, xhami nxehet. Xhami i lyer me ngjyrë të zezë nxehet më shpejt se pjesa tjetër e dritares. Pikat janë atje për të shpërndarë nxehtësinë pak më në mënyrë të barabartë, gjë që parandalon deformimin e xhamit të përparmë nga nxehtësia.