Policia e Rrugore duke marrë shkas nga reshjet e dendura të shiut në të gjithë territorin e Shqipërisë, ka dhënë disa këshilla për drejtuesit e makinave në mënyrë që të shmanget sa më shumë të papriturat dhe aksidentet në rrugë. Sipas policisë rrugore, rrëshqitja e makinës në ujë shkaktohet nga prania e shtresave të rrezikshme të ujit në asfalt. Kjo shkakton një humbje të kontaktit midis rrugës dhe gomës, duke e bërë makinën të “notojë” dhe kështu e nxjerr atë jashtë kontrollit. Mjegulla, që është kondensimi i lagështisë atmosferike në pika të vogla uji, është më e shpeshtë në zona të ulëta dhe afër vendeve me lagështirë siç janë pyjet, lumenjtë, liqenet dhe të ngjashme, në kushte të erës së pakët ose aspak. E gjithë kjo e bën shumë të vështirë llogaritjen e distancave reale ndaj objekteve dhe pengesave, ndaj kohët e reagimit të drejtuesit të mjetit zgjaten.
Ngasja në mjegull është e rrezikshme dhe prandaj duhet të shmanget sa më shumë që të jetë e mundur, duke pyetur për kushtet e motit përpara se të niseni për një udhëtim
Disa këshilla të dhëna nga policia rrugore: Drejtim i sigurt i automjetit në kohë me shi dhe mjegull? Këto janë këshillat tona si Polici Rrugore:
Mjegulla dhe shiu janë ndër makthet kryesore të drejtuesve të mjeteve. Ja se si të shmangni surprizat e këqija me disa këshilla të thjeshta. Asfalti i lagur për shkak të vërshimeve të ujit dhe shikimi i dobët për shkak të mjegullës mund të rrezikojnë kontrollin e drejtuesit të mjetit mbi automjetin. Kur qarkulloni në shi, distanca e frenimit mund të bëhet pothuajse e dyfishtë në krahasim me qarkullimin në kushte normale. Rreziqet që vijnë nga qarkullimi në këto kushte janë rrëshqitja dhe dalja nga rruga. Kur drejtoni në mjegull, dukshmëria e dobët është në themel të përplasjeve të pasme dhe përplasjeve gjatë parakalimit. Këshilla jonë për një udhëtim të mbrojtur nga surpriza të këqija është të respektoni rregullat themelore që do t’ju shpjegojmë për të kundërshtuar grackat kryesore të drejtimit në shi dhe mjegull.
1. Drejtimi i mjetit në kohë me shi: si të shmangni planifikimin e ujit?
Rrëshqitja e makinës në ujë shkaktohet nga prania e shtresave të rrezikshme të ujit në asfalt. Kjo shkakton një humbje të kontaktit midis rrugës dhe gomës, duke e bërë makinën të “notojë” dhe kështu e nxjerr atë jashtë kontrollit. Duke pasur parasysh kohën e duhur me të cilën ndodh fenomeni është e nevojshme të mos bini në panik. Ja çfarë duhet të bëni: • Kontrolloni rregullisht gjendjen dhe presionin e gomave përpara së të qarkulloni në rrugë me shi; • Kontrolloni thellësinë e protektorëve të gomave përpara së të qarkulloni në rrugë më shi; • Shpejtësi të moderuar në rast të vëllimeve të mëdha të ujit në rrugë; • Rrisi ndjeshëm distancën e sigurisë midis mjeteve, nga 20% në 80%; • Shmangni frenimin ose lëkundjen papritmas, por ngadalësoni gradualisht;
2. Ngasja në mjegull: çfarë të bëjmë dhe çfarë të mos bëjmë?
Mjegulla, që është kondensimi i lagështisë atmosferike në pika të vogla uji, është më e shpeshtë në zona të ulëta dhe afër vendeve me lagështirë siç janë pyjet, lumenjtë, liqenet dhe të ngjashme, në kushte të erës së pakët ose aspak.
E gjithë kjo e bën shumë të vështirë llogaritjen e distancave reale ndaj objekteve dhe pengesave, ndaj kohët e reagimit të drejtuesit të mjetit zgjaten.
Ngasja në mjegull është e rrezikshme dhe prandaj duhet të shmanget sa më shumë që të jetë e mundur, duke pyetur për kushtet e motit përpara se të niseni për një udhëtim.
Për të minimizuar sa më shumë përplasjet për shkak të këtij fenomeni atmosferik, këtu janë disa pika që duhet të ndiqni: • Shpejtësia e moderuar dhe rritja e distancës së sigurisë; • Mos ndizni dritat e gjata dhe përdorni dritat e mjegullës dhe dritat e pasme të mjegullës; • Përdorni vijën e korsisë së djathtë si referencë; • Shmangni ndalimin ose qëndrimin; nëse është e nevojshme, përdorni zonat e përshtatshme, me dritat e mjegullës dhe shigjetat e dyfishta të ndezura; • Minimizoni shkaqet e shpërqendrimit, të tilla si telefoni celular, radio etj.