Zhvillimet e fundit që vijnë nga Seuli kanë paraqitur mundësi për Tokion për të eksploruar mjetet e bashkëpunimit.
Nga Darlene Onuorah/ Kanë kaluar mbi 20 vjet që kur Japonia dhe Koreja e Jugut premtuan të ndërtojnë një “marrëdhënie të orientuar drejt së ardhmes” bazuar në bashkëpunimin dhe pajtimin historik. Kjo ambicie ende nuk është realizuar plotësisht, pasi a nkesat e pazgjidhura historike vazhdojnë të d estabilizojnë marrëdhëniet dypalëshe, duke u intensifikuar përmes vendimeve gjyqësore të Koresë së Jugut mbi “comfort women” (grave për rehati – të përdorura si e skorta) të kohës së l uftës dhe punën e detyruar. Sidoqoftë, në një kthesë të fundit të ngjarjeve, një çështje e veçantë e grave për rehati është hedhur poshtë bazuar në parimin e imunitetit sovran, në favor të Tokios. Për më tepër, Presidenti i Koresë së Jugut, Moon Jae-in, ka treguar një interes të ri në angazhimin historik me Japoninë. Këto zhvillime të papritura paraqesin një mundësi strategjike për Japoninë për të nxitur bashkëpunimin me Korenë e Jugut.
Në konferencën e tij për shtyp të Vitit të Ri, Moon shprehu s hqetësim rreth vendimeve të gjykatës, duke deklaruar posaçërisht se vendimet për gratë e rehatisë vendosnin pengesa në përpjekjet e Seulit drejt zgjidhjes diplomatike me Tokion. Gjatë fjalimit të tij përkujtimor të 1 marsit, ai njoftoi se Koreja e Jugut është e gatshme për afrimin historik me Japoninë, duke tërhequr kundërshtimin e tij të mëparshëm ndaj Marrëveshjes së Grave të Rehatisë së 2015 si një mekanizëm për zgjidhjen e situatës. Në përgjigje të këtyre zhvillimeve, Tokio deklaroi se i takon Seulit të prodhojë “propozime konkrete” për të zgjidhur mosmarrëveshjet e tyre. Edhe pas refuzimit të çështjes së grave të rehatisë të kohëve të fundit, qëndrimi i qeverisë japoneze mbetet i njëjtë. Në vend që t’i fshijë këto ngjarje, është e rëndësishme që Japonia ta kapë këtë si një rrugë për bashkëpunim, në mënyrë që të përparojë marrëdhëniet e tyre, transmeton lexo.com.al.
Përmbajtja diplomatike h akmarrëse e Japonisë ndaj Koresë së Jugut, e cila parandalon dy kombet të komunikojnë në fusha të rëndësishme, paraqet një p engesë. Ministri i Jashtëm japonez Motegi Toshimitsu ka shmangur takimin me Ambasadorin e Koresë së Jugut në Japoni, Kang Chang-il. U zbulua se Kryeministri japonez Suga Yoshihide nuk do të vizitonte Korenë e Jugut, për shkak të z emërimit për pasuritë japoneze të sekuestruara nga vendimi për punën e detyruar. Duke pasur parasysh mendimet e p afavorshme të Moon për vendimet e gjykatës, shtrirja diplomatike do të jetë thelbësore për diskutimin e propozimeve se si të arrihen më së miri rezultatet e përbashkëta, veçanërisht pas pushimit të çështjes së veçantë të grave të rehatisë, e cila ka potencialin të ndikojë në një rezultat të ngjashëm për vendimin e janarit. Për më tepër, Moon deklaroi se qeveria e Koresë së Jugut do të punojë me Japoninë për një zgjidhje për të cilën paditësit mund të bien dakord, e cila kërkon gjithashtu kanale më të fuqishme diplomatike. Për shembull, të dy kombet mund të organizojnë një dialog midis zyrtarëve të tyre përkatës të punëve të jashtme dhe p aditësve, së bashku me familjet e tyre, për të arritur një zgjidhje.
T ensioni diplomatik ka lindur gjithashtu lidhur me vendimin e fundit të Japonisë për të lëshuar ujë të ndotur nga centrali i saj i dëmtuar b ërthamore të Fukushima në Oqeanin Paqësor. Japonia po përballet me k ritika të brendshme dhe ndërkombëtare për këtë vendim, veçanërisht nga Koreja e Jugut. Megjithatë, nëse Tokio mund të përmbushë dëshirën e Seulit për transparencë dhe pajtueshmëri me IAEA, ky t ension mund të zbutet dhe të shndërrohet në një mundësi për dialog. Japonia mund të kërkojë marrëdhënie më të mëdha sigurie me Korenë e Jugut duke rritur bashkëpunimin dypalësh të sigurisë dhe mbrojtjes, duke përfshirë atë trepalëshe me Shtetet e Bashkuara. Ministrat e Mbrojtjes të të dy vendeve takohen rregullisht përmes Takimit Ministror të Mbrojtjes Japoni-ROK, por nuk u takuan në vitin 2020. Takimi i tyre i fundit në 2019 përfshiu diskutimin mbi p ërkeqësimin e marrëdhënieve të tyre të sigurisë nga g rindja e GSOMIA dhe in cidenti i radarit të kontrollit të zjarrit të marinës ROK. Që atëherë, s fidat e ngutshme të sigurisë që përfshijnë Korenë e Veriut kanë vazhduar. Menjëherë pas rifillimit të provës së r aketave balistike të Koresë së Veriut, këshilltarët e sigurisë kombëtare të SHBA, Japonisë dhe Koresë së Jugut riafirmuan angazhimin e tyre për denuklearizimin e Koresë së Veriut dhe paqen në Gadishullin Korean, transmeton lexo.com.al.
Për ta ndjekur këtë logjik, Japonia mund të rregullojë me Korenë e Jugut rifillimin e Takimit të tyre Ministror të Mbrojtjes më vonë këtë vit dhe të bashkëpunojë mbi mjetet e parandalimit përmes stërvitjeve të përbashkëta us htarake me Shtetet e Bashkuara. Një Takim Ministror i Mbrojtjes trepalësh për të diskutuar aftësinë për stërvitje trepalëshe, të cilat janë më të vështira për tu mbajtur se ushtrimet Japoni-SHBA dhe Kore e Jugut-SHBA, do të ishin gjithashtu të dobishme. Megjithëse fati i u shtrimeve trepalëshe do të varet nga sigurimet dhe koncesionet nga rishikimi i politikës së Presidentit Joe Biden për Korenë e Veriut, rëndësia e trilateralizmit do të konsiderohet shumë në formulimin e saj. Së fundmi, si Japonia dhe Koreja e Jugut ndajnë shumë përparësi jo-tradicionale të sigurisë për bashkëpunim të mundshëm. Për shembull, shumë koreanë të jugut konsiderojnë lindjet e ulëta, ndryshimin e klimës dhe COVID-19 si disa nga çështjet më k ritike të kombit, dhe të gjitha këto kanë një ndikim të thellë në Japoni. Në mënyrë që të adresojë lindjet e ulëta të Japonisë, administrata e Suga ka propozuar kohët e fundit krijimin e një agjencie për fëmijë për të koordinuar politikat mbi shëndetin dhe edukimin e fëmijëve. Ndoshta Japonia mund të ndajë rezultatet e politikës së kësaj agjencie me Korenë e Jugut, si dhe të shkëmbejë kërkime mbi temën e lindjeve të ulëta.
Ashtu si Japonia, Koreja e Jugut vendosi gjithashtu një qëllim për neutralitetin e karbonit deri në 2050; Tokio mund të punojë me Seulin për të zvogëluar varësinë e tyre në qymyr përmes zhvillimit të energjisë së rinovueshme dhe teknologjive të energjisë së pastër. Duke pasur parasysh mbingarkesat e rasteve të COVID-19 në Japoni dhe Korenë e Jugut, të dy mund të rrisin gatishmërinë e tyre për pandemi të ardhshme përmes masave të përbashkëta të zbulimit të hershëm dhe marrëveshjeve të eksportit për materiale thelbësore të parandalimit, të tilla si maska. Zhvendosja drejt një marrëdhënieje të orientuar drejt së ardhmes do të kërkojë motivim të barabartë si nga Japonia dhe Koreja e Jugut. Ndërsa marrëdhëniet dypalëshe janë në një pikë të ulët, ekziston një hapësirë që Japonia të bashkëpunojë me Korenë e Jugut dhe anasjelltas, për të arritur këtë qëllim të shumëpritur. Në fund të fundit i takon Seulit të zgjidhë vendimet e gjykatës, por ndërsa zhvillimet e fundit në Seul janë zhvendosur në favor të Tokios, administrata e Suga ka një shans më të madh për të reaguar hapur për bashkëpunim./TheDiplomat/Lexo.com.al/e.c.