Kompanitë që shesin suplemente super jeshile pretendojnë se një lugë pluhuri i tyre magjik, i përzier me ujë, është gjithçka që ju nevojitet për të përmirësuar shëndetin tuaj. Shumë prej tyre premtojnë një listë të gjatë përfitimesh të mundshme, të tilla si flokë dhe thonj më të fortë, rritje të energjisë dhe ulje të fryrjes. Paketimi i pastër dhe shpesh jeshil reklamon një listë përbërësish si pre dhe probiotikë, antioksidantë dhe vitamina. Por ekspertët i kanë thënë BBC-së se ka mënyra më të lehta dhe më të lira për t’i futur këto lëndë ushqyese në dietat tona.
Tamsin Hill, dietologe e regjistruar për NHS, thotë se ajo së pari i takoi ata përmes reklamave në mediat sociale dhe, për shkak të punës së saj, shikoi se çfarë po ofronin. Ajo shikoi liderin e tregut, Athletic Greens, i cili u vlerësua për herë të fundit në 945 milion £ dhe pretendon se marrja e pluhurit të tij superushqimor AG1 i bën përdoruesit të ndihen më energjikë, të kenë lëkurë më të pastër dhe më pak dëshirë për të ngrënë. “Unë pashë në pjesën e pasme të paketës përbërësit dhe mendova se nuk kishte të ngjarë të përmirësonin shëndetin tuaj në një mënyrë të konsiderueshme,” tha ajo për BBC.
Një kompani tjetër, Rheal Superfoods, e cila u shfaq në programin e BBC Dragon’s Den në 2021, pretendon se përzierja e saj e përditshme e super zarzavateve mbështet shëndetin e tretjes, sistemin imunitar dhe “mirëqenien e përgjithshme nga brenda”. Përzierja FS Greens e Free Soul gjithashtu bën pretendime të ngjashme, duke premtuar se do të ofrojë mbështetje për tretjen dhe imunitetin përmes përbërësve kryesorë si ashwagandha, kivi i artë dhe maça. Një zëdhënës i Athletic Greens tha për BBC: “Ekipi ynë i shkencëtarëve dhe studiuesve ka shqyrtuar mijëra studime si pjesë e formulimit dhe procesit të përmirësimit të vazhdueshëm për AG1.” Ekipi Free Soul na tha gjithashtu se produkti i tyre “përfshin përbërës të studiuar klinikisht dhe të patentuar”.
Rheal Superfoods, e cila u kontaktua edhe nga BBC, nuk bën asnjë pretendim shkencor në marketingun e saj në internet. Këto produkte janë miratuar gjithashtu për t’u shitur në Mbretërinë e Bashkuar nga Shoqata e Standardeve të Ushqimit, rregullatori që monitoron sigurinë ushqimore. Miss Hill thotë duke analizuar këto tre produkte në veçanti: “Nëse shikojmë kërkimin, këto pretendime nuk mbështeten nga prova shkencore dhe provat që ne kemi janë me cilësi shumë të dobët.” Ajo shton: “Ka shumë pak njerëz në studime dhe shumë prej tyre janë vetëm në një pjatë Petri, kaq të pasigurt.” Hill thotë se mendon se këto produkte, të cilat llogariten si ultra të përpunuara sepse kanë një proces të ndërlikuar prodhimi, “po luajnë me shqetësimet tona shëndetësore”.
Ajo thotë nga përvoja e saj si dietologe se “brezat e rinj po bëhen gjithnjë e më të ndërgjegjshëm për shëndetin”, por është e shqetësuar se “njerëzit po mashtrohen për të shpenzuar para për një përfitim të perceptuar shëndetësor që nuk është në të vërtetë”. Nutricionistja dhe autorja e regjistruar Jenna Hope thotë se mendonte se produktet super jeshile fillimisht kishin një tërheqje të veçantë, por thotë se numri i madh i produkteve të disponueshme në treg “sugjeron që njerëzit po i blejnë ato”.
Një vlerësim i industrisë sugjeron se tregu i pluhurit jeshil do të dyfishohet nga 220 milionë funte në vitin 2023 në gati 395 milionë funte deri në vitin 2030. “Ka shumë informacione mashtruese – këto marka ju bëjnë të mendoni se keni nevojë për këto produkte për të qenë të shëndetshëm dhe për të mbështetur funksionin tuaj njohës, shëndetin e zorrëve, energjinë dhe gjumin,” i thotë zonja Hope BBC.
“Por në fakt ne e dimë se nëse përqendroheni në një dietë të shëndetshme dhe të ekuilibruar, mund t’i merrni edhe ato përfitime dhe nuk keni nevojë të konsumoni këto pluhura jeshile elitare,” shton ajo.