Shefi i ardhshëm i NATO-s, Mark Rutte, bëri shaka të hënën mbi gjendjen e flotës detare ruse, ndërsa Moska mohoi se një nga nëndetëset e saj ishte detyruar të dilte në sipërfaqe për shkak të problemeve teknike.
Flota e Detit të Zi e Rusisë tha se nëndetësja me motor dizel “Novorossiysk” kishte dalë në sipërfaqe pranë brigjeve të Francës për të respektuar rregullat e lundrimit në Kanalin Anglez, ku u ndoq nga një luftanije dhe një helikopter britanik.
Autoritetet holandeze thanë të shtunën se nëndetësja po tërhiqej me litar në Detin e Veriut.
“Çfarë ndryshimi nga romani i Tom Clancy-t i vitit 1984, The Hunt for Red October. Sot duket më shumë si ‘kërkimi për mekanikun më të afërt’,” tha Rutte gjatë një fjalimi në Slloveni, duke thënë se mjeti “i prishur” po “zvarritej” për t’u kthyer në shtëpi.
Ai shtoi se “nuk ka pothuajse asnjë prani të marinës ruse të mbetur në Mesdhe”.
Kanali në Telegram VChK-OGPU, që publikon rrjedhje të supozuara nga shërbimet sekrete ruse, raportoi më 27 shtator se karburanti po rridhte në brendësi të nëndetëses “Novorossiysk” në ngushticën e Gjibraltarit, duke rritur rrezikun e një shpërthimi.
Teksa kthehej nga një mision në Mesdhe, Marina Mbretërore Britanike tha se e kishte ndjekur nëndetësen për tri ditë, nga 7 deri më 9 tetor.
Duke marrë pjesë në përpjekjet e përbashkëta të NATO-s, marina britanike tha se anija HMS Iron Duke e kishte monitoruar nëndetësen ruse të klasit Kilo – e cila lundronte në sipërfaqe – dhe anijen mbështetëse që e shoqëronte, ndërsa kalonin përmes Kanalit Anglez dhe hynin në Detin e Veriut.
Të shtunën, Ministria e Mbrojtjes së Holandës tha se marina holandeze më pas kishte shoqëruar “Novorossiysk”-un dhe anijen që e tërhiqte.
Të hënën, Flota e Detit të Zi e Rusisë deklaroi se nëndetësja – pjesë e një grupi nëndetësesh që mbajnë raketa lundruese Kalibr – po kryente një “lëvizje të planifikuar ndër-flotore”.
“Informacioni i shpërndarë nga disa media mbi një defekt të supozuar dhe, si pasojë, një dalje emergjente në sipërfaqe të nëndetëses me motor dizel-elektrik ‘Novorossiysk’ pranë brigjeve të Francës, nuk përputhet me realitetin,” tha shërbimi për shtyp i Flotës së Detit të Zi, sipas agjencisë ruse të lajmeve Interfax.
“Në përputhje me rregulloret ndërkombëtare të lundrimit, nëndetëset janë të detyruara të lundrojnë në sipërfaqe gjatë kalimit nëpër Kanalin Anglez,” shtoi ai.
Ky incident ndodh dy javë pasi Marina Mbretërore ndoqi një fregatë dhe një anije mallrash ruse që kaluan përmes Kanalit Anglez.
Al Carns, ministri britanik për forcat e armatosura, tha se operacioni i fundit i marinës ishte “një sinjal i qartë se Mbretëria e Bashkuar qëndron e fortë krah aleatëve të NATO-s për të zmbrapsur agresionin rus”.
Në qershor, një anije luftarake ruse kishte përdorur një sinjal identifikimi të rremë ndërsa kalonte nëpër Kanalin Anglez, bashkë me dy cisterna nafte që ishin subjekt i sanksioneve – sipas një hetimi të BBC Verify.
Ajo udhëtonte së bashku me dy anije që njihen si pjesë e “flotës së fshehtë” të Rusisë – një rrjet cisternash të cilave u fshihet pronësia dhe që përdoren për të transportuar naftë të ndaluar nga sanksionet.